Wednesday, August 27, 2008

THE FT - FINANCIAL TIMES OR FASCIST TIMES?


James Petras, at Axis of Logic, 26 August 2008, wrote "The Financial Times and the "Self-Confessed Mastermind of 9/11"

Petras refers to a "new wave of imperial aggression and bellicose rhetoric" that" is meant to deflect domestic discontent and distract public opinion from the deepening economic crises."

Petras points to an article on 9 11 at the The Financial Times (FT) (The face of 9/11 - 16 August 2008) and suggests that the FT "has yielded to the totalitarian-militarist temptation."

The face of 9/11, written by Demetri Sevastopulo, "embraces the forced confession of a 9/11 suspect elicited through 5 years of hideous torture in the confines of secret prisons."

The face of 9 11 is Khaled Sheikh Mohammed.

(It is not clear if the 'Khaled Sheikh Mohammed' held by the CIA is the real Khaled Sheikh Mohammed.)

Petras sees the FT as "being a propaganda vehicle for a CIA program to discredit the suspect while he stands trial based on confessions obtained through torture."

Petras notes that "from beginning to end, the article categorically states that the principle defendant, Khaled Sheikh Mohammed, is the 'self-confessed mastermind of the September 11 attacks on the US.'"

The FT’s principle source of information is an anonymous informant "familiar with the CIA interrogation program."

According to Petras, the CIA’s only real evidence was extracted by torture.

Khaled repeatedly denied the accusations and that he only confessed after 5 years of torture.

Petras reminds us that confessions extracted from torture have no validity in any court.

Petras, quite rightly, states that "the FT’s embrace of the CIA and military’s coerced evidence and therefore their use of torture, puts them squarely in the camp of the totalitarian state."



Khalid Shaikh Mohammed, the so-called mastermind of 9-11, is believed to have attended college in North Carolina.

Khalid Sheikh Mohammed worked for the CIA in Afghanistan. (http://www.nogw.com/cia.html)
In Manila, he met associates in karaoke bars and giant go-go clubs filled with mirrors, flashing lights and bikini-clad dancers. He held meetings at four-star hotels. He took scuba-diving lessons at a coastal resort. When he wasn't with the go-go dancers, he courted a Filipina dentist.

Once, he rented a helicopter and flew it over her office, then called her on his mobile phone and told her to look up and wave. Other members of the terror cell Mohammed led had local girlfriends as well.
(Dancing girls and romance on road to terrorist attacks - smh.com.au)

The real Shaikh Mohammed is considered by many analysts to be an agent of the Pakistan intelligence service ISI, which is generally considered to be controlled by the CIA.

Robert Fisk, 3 March 2003, in the Independent, wrote:

"Mr Mohammed was an ISI asset; indeed, anyone who is 'handed over' by the ISI these days is almost certainly a former (or present) employee of the Pakistani agency, whose control of Taliban operatives amazed even the Pakistani government during the years before 2001. Mr Pearl, it should be remembered, arranged his fatal assignation in Karachi on a mobile phone from an ISI office." A Breakthrough in the War on Terror? I'll Believe it When We See ...

US counter-terrorism officials claim Shaikh Mohammed was in Germany before the 9 11 attacks, liaising with Mohamed Atta. A secretive U.S. eavesdropping agency monitored telephone conversations. But, the Germans weren't told about it – and when they asked Washington for further information, none was forthcoming.

There was already a $2 million reward for Mohammed in 1998. In 2000, the CIA monitered his presence at an al Qaeda meeting, yet they didn't arrest him. Why wasn't the 9/11 plot discovered in June 2001 when US intelligence learned Mohammed was sending terrorists to live in the US. (Context of 'May 11, 2004: White House Gives Top Prisoner Access to ... )

And is the real Shaikh Mohammed still alive?

Asia Times, 30 February 2002:

"Ever since the frenzied shootout last month on September 11 2002 in Karachi there have been doubts over whether Khalid Shaikh Mohammed, the self-proclaimed head of al-Qaeda's military committee, died in the police raid on his apartment.

"Now it has emerged that Kuwaiti national Khalid Shaikh Mohammed did indeed perish in the raid, but his wife and child were taken from the apartment and handed over to the Federal Bureau of Investigation (FBI), in whose hands they remain." Asia Times

"The person making the confession in the secret military tribunal in Cuba can barely speak English. The real KSM, on the other hand, was educated in the United States and had obtained a degree in mechanical engineering from an American university in 1986."( Terror Mastermind KSM is an Imposter - The Confession is Fake )


~

Tuesday, August 26, 2008

THE GUARDIAN

Gottlieb-Jews Praying in the Synagogue on Yom Kippur

The Manchester Guardian was founded in Manchester in 1821 by a group of non-conformist businessmen.

The Manchester Guardian used to be seen as a left-leaning, Liberal newspaper.

The Guardian, as it is now called, has a large number of Jewish folks on its staff.

Manchester has a large Jewish population.

According to an article from the Centre for Jewish Studies, University of Manchester:

"The work of the Zionists in Manchester was greatly aided by the support, advice and encouragement of the staff of the well regarded national newspaper, the Manchester Guardian." (see below)

The Guardian appears to have become a vehicle for subtle pro-establishment propaganda.

"I write for the Guardian," said Sir Max Hastings in 2005,[8] "because it is read by the new establishment."

Let's look at some of the contents of the the Guardian website on the morning of 26 August 2008.

Old Poster

1. The lead story on the Guardian website is Britain's secret propaganda war against al-Qaida.

The writer, Alan Travis, tells us about a UK government unit called the Research, Information and Communication unit, or RICU.

Reportedly RICU is supplying propaganda to the BBC and other parts of the media.

This sounds like good, radical stuff.

But wait.

Reportedly, this RICU has the job of criticising al Qaeda and trying to make it look bad.

According to The Guardian, a RICU dossier says that al-Qaida has been definitively expelled from large areas of Iraq and has lost ground in Afghanistan.

Now, what is missing from this Guardian news story?

We are not told that al Qaeda has been linked to the CIA and its friends.

We are not told that, reportedly, the CIA has used al Qaeda to carry out its dirty work.

We are not told that the forces opposing the US troops in Iraq and Afghanistan are mainly freedom-fighters; they are not al Qaeda.

So, the purpose of this Guardian story might appear to be disinformation.


2. Another lead story is entitled: Russian vote sets up clash with west

You may remember that Russia has allowed a large number of countries, such as Austria, Finland and the Czech Republic, to become independent.

Now Russian MPs have voted unanimously to back independence for Georgia's two breakaway republics of Abkhazia and South Ossetia.

However, the Guardian story appears to promote the NATO view that the Russians are the bad guys when it comes to South Ossetia.

According to The Guardian news story: "Russia was last night on another collision course with the west...

"The Duma passed the... motion by 447-0. Both houses are known for their slavish loyalty to the Kremlin...

"Russia is facing another chastening reprimand, this time from the financial markets."



Photo of C P Scott, former editor of the Manchester Guardian and friend of the Zionists, from www.spartacus.schoolnet.co.uk/JscottCP.htm

3. The Guardian website gives prominence to a right-wing feature article by Tim Montgomerie entitled 'The kind of cop we need.'

Montgomerie writes:

"During the Clinton years very little was done to combat the spread of militant Islam. Al-Qaida's planning for the 9/11 attacks ... began when the ever so reasonable Clinton was still in office.

"Europeans may want someone like themselves in the White House, but difficult times call for a president willing to eschew short-term popularity and pursue long-term respect."

Montgomerie fails to tell us that it was the CIA, reportedly, which promoted militant Islam.

Montgomerie seems to want another tough right-wing leader to be appointed president.

4. The Guardian has a LOT of Jewish writers. Often they are writing about their Jewish friends

In the 26 August Guardian we read: "Israeli actor Igal Naor mesmerised critics and viewers as the Iraqi ruler in the BBC series House of Saddam. He tells Rachel Shabi why he came to ...." - 'I am Saddam and he is me'


Weizmann

5. From an article entitled CP Scott and the Manchester Guardian ( produced by the Centre for Jewish Studies, University of Manchester ) we learn:

"The work of the Zionists in Manchester was greatly aided by the support, advice and encouragement of the staff of the well regarded national newspaper, the Manchester Guardian."

A. Harry Sacher worked at The Guardian from 1905.

Through Sacher, Chaim Weizmann, President of the World Zionist Organization, met the journalist Herbert Sidebotham, a non-Jewish Imperialist.

Sidebotham believed that 'the interests of the Zionists coincided with those of the British Empire'.

B. C P Scott was the editor of the Manchester Guardian from 1872-1929.

Scott was won over by Weizmann.

Scott was able to introduce Weizmann to Lloyd George, Lord Balfour, Herbert Samuel, and other leading members of the government.

Scott leaked to Weizmann details of the Sykes-Picot agreement (secret Anglo-French negotiations on how to divide up the Ottoman Empire, including Palestine, after the War).

C. A later Guardian editor, WP Crozier, also supported Zionism.

D. The historian Lewis Namier 'maintained the strong links between the Manchester Zionists and the Guardian'.

~~~

Who the HELL are Western Governments Really Serving??

nona-people: The 'Jewish Conspiracy' in the UK

aangirfan: Rich Jewish people or the Chinese or al Qaeda or the ...

aangirfan: Margaret Thatcher's Jewish links

~~~

Saturday, August 16, 2008

Lies from Sky News and censorship from CNN?



Pravda, on 16 August 2008, reports that Sky News used footage of the ruins of the South Ossetian capital, Tskhinvali, and claimed it was footage of Georgia’s key town of Gori, which they say Russian bombed.

"The channel simply used the footage of Tskhinvali, which was literally ruined as a result of Georgia’s attacks, to make reports about the situation in the town of Gori, which the Russian aviation supposedly bombed.

"Pravda.ru journalists concluded that the footage of destruction, fires and crying civilians used by Sky News in its Gori report was identical to the footage aired by Russian TV channel Zvezda (Star) when it reported about Tskhinvali.

"On Wednesday, Sky News made a report about Russian tanks supposedly advancing towards Georgia’s Gori (the information was subsequently rebutted). The company aired the footage, which showed that the small town had been destroyed.

"Georgian authorities and Western media outlets previously said that the Russian aviation had bombed Gori, which led to numerous casualties. Russia strongly rejected those statements.

"The footage aired by the British TV channel was preceded with a picture of a road sign displaying the name of the town – Gori – written in Georgian and English languages. The report also said that a Sky News correspondent was reporting from the Georgian town.

"However, the footage that followed the picture of the road sign was fake.

"Russia ’s TV channel Zvezda, which has five camera crews working in Tskhinvali, aired the same footage two days before, on Monday. Sky News showed its report with no sound, whereas the people showed in the Russian report could be heard speaking Russian and Ossetian languages. The crying people shown in the report were heard cursing Georgian President Saakashvili for destructions and manslaughter."

The Sky News footage has been removed from youtube. Is this a sign of guilt?


This video shows that Gori is NOT in ruins, contrary to reports.




This video shows what appears to be censorship by CNN, when a little girl tells the truth about Georgia.

~~

Thursday, August 07, 2008

Censorship of the news